Gençler dijital ortamda milyonların içinde; ama gerçekte yalnız
banner568

Sosyal Yoksulluk ve Gençlik Projesi Ege Bölge Çalıştayı bu hafta yoğun bir katılımla İzmir’de gerçekleşirken, çalıştayda kişilerin yaşamında interneti, internet oyunlarını ve sosyal medya araçlarını bilinçli kullanması gerektiğine dikkat çekildi. Yine çalıştayda, dijital ortamda gençlerin yalnızlaştığı da vurgulandı.

Sosyal Yoksulluk ve Gençlik Projesi Ege Bölge Çalıştayının 5. durağı İzmir oldu. AK Parti Konya Milletvekili Prof. Dr. Mehmet Babaoğlu tarafından hazırlanan projeye AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı destek olurken, İzmir’deki toplantıya çok sayıda kişi katıldı. Çalıştayda, kişilerin yaşamında interneti, internet oyunlarını ve sosyal medya araçlarını bilinçli kullanması gerektiğine dikkat çekildi ve alınması gereken önlemler tek tek sıralandı. Teknolojinin içerisinde kendini kaybeden gençlerin, belirli bir zaman sonra yalnızlığa sürüklendiği konusu da ele alındı.

Proje Koordinatörü Ahmet Katıksız, Ege Bölgesinin 8 ilinden kendilerine gelen 429 başvuru arasından seçilmiş gençlerle bir araya geldiklerini ifade ederek, "Bölge bölge geziyoruz. KOP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ortaklığı ile gerçekleştirdiğimiz projemiz için ilk yola çıkarken, hep ekonomik açıdan ele alınan yoksulluk kavramını sosyal açıdan ele aldığımızda nasıl tepkiler alacağımızı bilmiyorduk. Geçtiğimiz haftalarda Giresun, Konya, Şanlıurfa, Antalya ve İstanbul’da bu tepkileri yerinde görme fırsatımız oldu. Gittiğimiz yerlerde buluştuğumuz gençlerin sosyal yoksullukla ilgili farkındalıklarını arttırıyoruz. Bölgeler arası farklı sonuçlar ortaya çıksa da gençlerin ortak bir şekilde dile getirdiği aile ve eğitim yaşamı sorunun temelindeki ana başlıklar. Hızla gelişen teknoloji artık yaşamın her alanında ve teknolojiyi kullandıkça hareket kabiliyetimizi kaybediyoruz" dedi.

"İnterneti bilinçli kullanalım"

Katıksız, "Geçtiğimiz haftalarda bir araya geldiğimiz gençler arasında 2001 doğumlu bir gencin, ’Ben, hiç sokak oyunu oynamadım’ vurgusu ve oyun denilince akla teknoloji oyunlarının gelmesi aslında sürecin gençler açısından vahametini bizlere gösteriyor. Bir diğer örnek 21 yaşında ve sosyal medya üzerinde binlerce takipçisi olan bir gencin, ’Bütün zamanımı takipçilerime cevap vererek geçiriyorum’ vurgusu; ama gerçek yaşamda etrafında konuşabileceği arkadaşının neredeyse hiç olmaması. İnsanların farklı isimler kullanarak, belki de kendileri olmayarak elde ettikleri popülaritenin bir süre sonra gerçek yaşamda karşılığının olmaması ile psikolojik bunalımlara girmelerine neden oluyor. Çalıştayımızın ilk akşamında tam da haftalardır konuştuğumuz konuyla ilgili tüm haber kanallarında bir haber vardı. Ordu’da 17 yaşında bir genç Mavi Balina adlı bir oyun sonrasında intihar etti’ deniliyordu haberde. Sosyal yoksulluk insanların kendi iç dünyalarına kapanmalarına ve farklı olmak arzusuyla arayışa girmelerine neden oluyor. Bizim meselemiz dijital dünyanın bize sunduklarını bilinçsiz bir şekilde kullanmanın oluşturduğu olumsuzluklarla ilgili farkındalık oluşturmak. İnsan yaşamından interneti, internet oyunlarını ve sosyal medya araçlarını çıkarmak değil mesele teknolojiyi kullanalım; ama kullanırken bilinçli bir şekilde kullanarak bir hayal dünyasının içine girerek yaşamın gerçeklerinden kopmayalım" şeklinde konuştu.

Loading...

NOT: Haber sitemizde Haber Kaynağı belirtilmeyen haberler İhlas Haber Ajansı (İHA)'ya aittir. Haber sitemiz İHA Abonesidir. Kaynağı belirtilmeyen butür Haberleri alıp kullananlar bunun yasal sorumluluklarını kabul etmiş sayılırlar.




Anahtar Kelimeler
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
İlgili Haberler


Haberi Oku

<